pátek 4. ledna 2013

Nakupování ve Švédsku

Jak už jsem zmínila v předchozím článku, Švédsko je drahé. A to tak, že dost. Samozřejmě když srovnáme švédské a naše platy, vychází to pro Švédy v jejich obchodech příznivěji než pro nás v Česku.

Nejdražší ze všeho je ve Švédsku alkohol. V supermarketech se dá koupit jen pivo asi do tří procent, pro vše ostatní pak musíte do Systembolagetu. To je taková úžasná síť obchodů, která má ve Švédsku na prodej alkoholu monopol. Systembolaget je otevřený vždy jen po krátkou dobu, ne moc často a zřejmě má i omezený počet alkoholu, takže v pátek večer se už moc nechytáte. Švédové dokonce většinou odcházejí z práce dříve, aby si stihli udělat zásoby na víkend. Občas bývá tento obchod otevřený i v sobotu ráno, ale to už bývá vymetený úplně. Jo a nedá se tam platit v hotovosti - platební karta je totiž takové ověření, že vám už bylo 18, i když já se svojí českou musela ukazovat i občanku, i přesto, že mi většina lidí hádá spíš ke třicítce než k dvacítce.

Moje rada jak se ve Švédsku dobře a levně najíst je jednoduchá - najděte IKEU. S IKEA Family kartou obzvlášť. 

V době kdy jsem byla na dovolené, začínaly už ve Švédsku výprodeje v HMku, KappAhlu, Lindexu. Z oblečení jsem si nekoupila i přesto, že se tam dá bez problému nakoupit na vysoké lidi. Protože ale nemají klasické drogerie, běžná drogerková kosmetika se tam prodává právě v těchto řetězcích. Ta dražší pak v Kicks a nějaká ta pečující v lékárnách jako je tomu u nás.


Protože jsem chtěla zkusit něco, co si v Česku nekoupím, vybrala jsem si oční krém, zinkový spot treatment (jak to pěkně přeložit do češtiny??) a hydratační gel od lékárenské kosmetiky ACO, je to ta hromádka vlevo dole. Vedle nich je mycí gel a tonikum od finské Lumene, která se v Česku dá pořídit na internetu a tuším, že i v parfumeriích Fann. Od této značky jsem chtěla něco zkusit už dávno a teď na to akorát došel čas, protože mi zároveň došel můj oblíbený čistič od Etude House i tonikum od Ziaji. Nahoře je malé balení Aussie 3 minute miracle, vedle BioSilk, který jsem si koupila na letišti a poslední jsou glow stick od Isadory. Stylem mi přišla Isadora něco jako švédská verze Maybelline nebo L´Orealu.


Na tyhle glow sticky jsem četla na internetu samou chválu, tak doufám, že budou vyhovovat i mně. 

V obchodě jsem ještě okukovala Make Up Store, která mi přišla podobná MAC a Inglotu, tolik barev až oči přecházely. A rozhodně bych si vybrala i ve Face Stockholm, ale ty ceny...

Na fotce ještě chybí Carmex, který vyléčil moje do krve rozpraskané rty, na které nestačilo ani moje oblíbené Avene labelo.

Jaká kosmetika ze značek, co se nedají v Česku koupit, láká vás?

7 komentářů:

  1. Super nákup:) Já bych si ráda pořídila kosmetiku od Laury Mercier, Phyta a Urban Decay:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto chápu, od Laury Mercier mě lákají hlavně zapečené oční linky. Ale Phyto jsem neznala... to pro mě byla jen jedna ze značek, které vídávám na feelunique:) A vypadá, že stojí za prozkoumání.
      Bibi

      Vymazat
  2. krásný nákup a můžu se zeptat, co jsi dělala ve Švédsku? jentak na výlet?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poprvé jsem ve Švédsku byla před dvěma lety a strašně se mi líbilo, Stockholmem jsem byla nadšená. Teď je tam kamarádka, takže jsme dovolenou spojili s návštěvou. Zatím jsem viděla jen kousek jižní části, ale láká mě Skandinávii poznat líp.
      Bibi

      Vymazat
  3. Lumene je ve Švédsku hodně rozšířená kosmetika, patří spíš ke "střednímu proudu". Sama jsem ji nikdy nezkusila, i když ve Švédsku žiju, preferuju jinačí druh kosmetiky. Taky mám ráda výlety do zahraničí a nakupování kosmetiky, i když většinou jdu jen po té dekorativní. IsaDora má výborné věci (najdou se i propadáky), dřív jsem ji hodně kupovala. Snad jsi se severskou kosmetikou spokojená! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žiješ ve Švédsku? A kde, jestli se můžu zeptat.
      Já moc ani nevěděla, co si koupit, nejsem správná blogerka a nedělala jsem si před odjezdem výzkum:). Šla jsem právě do známých vod - Lumene je v pohodě dostupná i v Česku a IsaDora přes internet a v Německu, kam to nemám zase tak daleko, takže jsem ji taky znala. Akorát ACO byla taková náhoda. Jakou severskou kosmetiku používáš? Já jsem snad ve Švédsku nebyla naposledy.
      Bibi

      Vymazat
    2. Severskou kosmetiku nepoužívám v současnosti snad žádnou... Pečující si vyrábím sama a dekorativní používám jen přírodní a nakupuju ji většinou v zahraničních e-shopech. Vlastně jo, Sjöbogårdens přípravky jsou docela dobré a Idun Minerals dokonce vynikající! :)
      Dřív jsem používala ACO, L-300, Neutral (lékarénská kosmetika), Oliv, Lumene... Dobré ohlasy jsem slyšela na kosmetiku Emma S., ale nezkoušela jsem ji.

      Vymazat